اثرات عصاره ساپوژکس بر موشهای آزمایشگاهی

اثرات عصاره ساپوژکس بر موشهای آزمایشگاهی ۱۹۵۰

نتایج بافت شناسی اثر عصاره ساپوژکس بر روند درمانی کیست تخمدان

 با استفاده از داروی لترازول طی 21 روز در موشهای ماده کیست ایجاد شد. درمان طی دوره 45 روزه و در 4 گروه زیر انجام شد:

1 -گروه تیمار شده با عصاره ساپوژکس

2 -گروه تیمار شده با دوز معمول داروی متفورمین

3 -شاهد مثبت: موشهای ماده بیمار که دارو دریافت نکردند.

4 -شاهد منفی: شامل موشهای ماده سالم که دارو نیز دریافت نکردند.

 

گروه دریافت کننده عصاره گیاهی ساپوژکس

22 روز بعد از درمان با ساپوژکس

در روز 22 درمان با ساپوژکس وضعیت تخمدان به گونه­ای است که تعداد فولیکولها افزایش یافته است. با اینحال کیستهای درشت و ریز در بافت دیده می­شود. ضمن اینکه دیواره تخمدان ضخیم است و عملا آزاد شدن فولیکول­ها امکان پذیر نیست.

 

 

33 روز بعد از درمان با ساپوژکس

در روز 33 درمان با ساپوژکس اندازه کیست­ها کوچکتر شده، ضخامت دیواره تخمدان کاهش یافته و تعداد فولیکول­ها بیشتر از قبل شده است.

در روز 44 پس از درمان کیست­ها با ساپوژکس، کیست­های بزرگ از بین رفته اند. تعداد کمی کیست ریز و کوچک وجود دارد. دیواره تخمدان از لحاظ ضخامت کاملا به حالت عادی برگشته است. اندازه فولیکول­ها بزرگتر شده است که آماده آزادسازی تخمک هستند.

در واقع کیستها طی  6 هفته کاملا از بین رفتند و داروی ساپوژکس توانسته است تخمدان بیمار را به حالت عادی برگرداند.

 

گروه متفورمین

22 روز بعد از درمان با متفورمین

در روز 22 پس از درمان با متفورمین کیست­های متوسط با فولیکول­های زیاد کوچک وجود دارد. همچنین دیواره تخمدان ضخیم است.

 

33 روز بعد از درمان با متفورمین

به تعداد کیست­های بزرگ افزوده شده است. دیواره تخمدان همچنین ضخیم است. تعداد فولیکول­ها افزایش یافته و بزرگتر شده است. ولی با توجه به وضعیت که در روز 33 در مقایسه با ساپوژکس انتظار می­رود، عملا فولیکول­ها نمی­توانند آزاد شوند. هرچند از نظر هورمونی وضعیت مناسب و ایده آل است ولی از لحاظ بافت شناسی این افزایش فولیکول عملا فایده­ای ندارد چرا که قابل آزادسازی نیستند.

 

44 روز بعد از درمان با متفورمین

کیست­ها افزایش یافته و به سمت هموراژیک شدن پیش می­رود و در یک نمونه حتی پاره شدن کیست را نیز می­توان مشاهده نمود.

نتیجه گیری کلی درباره متفورمین این است که هرچند در روزهای اول علائم بهبودی ظاهر می­شود ولی به مرور شرایط وخیم­تر شده و کیستهای بیشتری ایجاد می­گردد.

 

گروه کنترل یا شاهد

شاهد بعد از 44 روز

این گروه بیمار هیچ دارویی دریافت نکردند. عملا فولیکولاسیون وجود ندارد کیست­ها به طرز فراوان در بافت پخش شده ­اند. ضخامت دیواره تخمدان هم شدیدا افزایش یافته است.

شاهد بعد از 44 روز

 

 

گروه بیمار 21 روز بعد از دریافت لترازول. روز صفر شروع آزمایش (درمان) کیستهای ایجاد شده در بافت تخمدان با لتروزول 

 

 

کنترل منفی بدون بیماری بدون درمان بعد از 44 روز

 

نتیجه گیری:

همانطور که از بافت داخل تخمدان مشخص است متفورمین نتوانسته است طی 44 روز  کیستهای ایجاد شده را از بین ببرد و فقط توانسته سطح هورمونی را کنترل کند یعنی عملا فرد تخمک گذاری ندارد و میزان هورمونهاکاهش یافته است. حتی کیستهای ساده ممکن است به هموراژیک تبدیل شوند. در حالی که ساپوژکس سبب بالغ شدن فولیکولهاف از بین رفتن کیستهای بزرگ و برگشت تخمدان به حالت عادی است

این مقاله من باب این مسئله آورده شده است که افرادی که به سایت ما مراجعه میکنند فکر نکنند این دارو یک محصول بی کیفیت و بدون تحقیقات دارویی بوده یا مانند سایر داروهای گیاهی بی اثر و تقلبی است. بلکه تیم تحقیقاتی ما طی سالها تست و افزایش کیفیت توانسته است به فرمولاسیونی موثر در درمان کیست تخمدان برسد. در حال حاضر عصاره ساپوژکس موثرترین داروی درمانی کیست تخمدان بدون عوارض جانبی است. مصرف قرصهای شیمیایی و هورمونی به جز عوارض و تجمع در بدن سبب ایجاد ناباروری و یائسگی زودرس، ایجاد فیبروم و سایر مشکلات جنسی و بدنی میگردد. امروزه یک جریان هدفمند طی جنگ نرم به دنبال ناباروری و ایجاد بیماریهای زنان هستند. اغلب پزشکان زنان در اولین برخورد با کیست و فیبروم دستور تخلیه رحم و در اوردن تخمدان را میدهند. آیا بجز عقیم کردن زنان (بجز منفعت مالی جراحی) هدفی دیگر دنبال میکنند؟ چرا به زنان جامعه قرص لووتروکسین میدهند؟ یعنی همه کم کاری تیروئید دارند؟ دائما زیر گوش بیمار میگویند داروهای گیاهی عوارض دارند. امروزه داروهای گیاهی نجات بخش هستند یا داروهای شیمیایی؟! این امراض نوظهور مثل آندومتریوز، فیبروم، دیابت، MS، بیماریهای خود ایمنی، روده تحریک پذیر و صدها بیماری صعب العلاج از مصرف  داروهای گیاهی ایجاد شده است یا مصرف غذاهای مصنوعی شیمیایی؟

چرا باید سبوس گندم گرفته شود و بعد در آرد اضافه شود؟ چربی شیر گرفته شده و دوباره در ماست و سایر لبنیات اضافه شود؟ چرا باید املاح معدنی مفید از نمک گرفته شده و بعد ید سمی به نمک اضافه شود؟ چرا باید به آرد نانوایی فولیک اسید و آهن اضافه شود؟ مگر خلقت خدا ناقص است گندم آهن ندارد؟ چرا به گندم سم 2,4D میزنند که مستقیم وارد آرد و نان میشود؟ چرا به روغنها ویتامین دی اضافه میکنند؟ آیا واقعا سیب سلامت یک محصول سلامتی ایجاد میکند یا بیماری؟

در پایان یک جمله: خودتان پزشک خودتان باشید!